6 Aralık 2010 Pazartesi

New York 1. Gün 15.11.2010

Saat 17:30 gibi uçuştan yorulmuş durumda otelime geldim, saat farkına rağmen uykum yoktu. Bavulumu odama attıktan sonra kendimi sokaklarda buldum. Sokaklarda dolaşıp ilk NYC havasını alıyordum. New Yorkluların bazı ilginç yanları dikkatimi çekti. Örneğin hava 11 derece kadar olmasına rağmen sandaletlerle gezebiliyorlar. Ayni şekilde odalarını ve restoranlarını gereksiz soğutuyorlar. Otelime dönmeden TGI Fridays'de yemek yemeğe karar verdim. İçeri girip masa istedim. Üst katta köse bucakta kalmış bir masaya oturdum. Menu tıpkı İstanbul! Yemeğimi yiyip kendimi otelime atmak üzere yola çıkıyorum. Yolda bir galerini vitrininde sergilenen bazı eserler ilgimi çekiyor. İçeri girip bakınırken satıcı yanıma geliyor bana beğendiğim eseri anlattı NYC'li bir sanatçıymış. Cut-out tekniği ile karikatür New York kolaj tablolari var. Fiyatları duyup çekinince daha küçükleri olduğunu soyluyor. Ve tabii dayanamayıp bir tablo satın alıyorum. Bir de Andy Warhol tabloları var ve bende Warhol'u tapacak kadar çok seviyorum. Bunları sorunca beni galerinin üst katına çıkarıyorlar. Tabii ki Warhol alamıyorum, maalesef :(, ancak Warhol'un eserlerine çok benzer bir tablo var. Steve Kaufmann imiş. Duymamıştım! Kaufmann Warhol'un öğrencisiymiş ve özel izinle Warhol'un eserleri gibi çalışmalar yapabiliyormuş. Kaufmann kısa bir sure önce vefat etmiş. Beğendiğim tabloya kapı fiyatı 15.000 Euro veriyorlar. Bana özel fiyat 8.000 USD'a iniyor. Ben hala çekingen davranınca ne kadar verebilirsin diye sormaya başlıyorlar. Tabii ki bir fiyat belirtemiyorum, aklımdan gecen fiyat max 1.000 USD. Almayacağımı anlayınca aşağıya iniyoruz. Orada patrona bahsediyor. Patron beni kaptığı gibi yeniden üst kata çıkarıyor. Odur budur bana tablo için verdiği son fiyat 1.350 USD oluyor. 15.000 Euro'dan nerelere indik inanılır gibi değil. Tabii fiyat böyle olunca insanın içine şüphe düşüyor. Gerçek mi, gerçekse asil ederi ne vs. Ertesi güne kadar düşünme suresi isteyip kurtarıyorum yakayı. Tablo aklımda kalıyor tabii, ama almıyorum.


Otelime dönüş yolunda drugstore'a uğrayıp uykuya dalmamı kolaylaştıracak bir ilaç alıyorum.

Otelime gelip güzel bir duşun ardından derin bir uykuya dalıyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder